Kasım 19, 2014

SUCUKLU VE ISPANAKLI PİZZA

Hamileliğim beni tam anlamıyla bir gurme yaptı. Bence kesinlikle öyle! Ya hadi gurme değilsem bile bir lezzet manyağı oldum. Canım bir şey istedimi yapabilecek bir aile büyüğü eş dost yok ne yazık ki çevremde. Anneciğim babamın emekli olması sebebiyle babacığımla beraber yazlığa yerleşti bir süre. Yani artık kendi hayatlarını yaşamak istiyorlar. Şimdi bencillik edip ya etmeyin gelin bana bakın diyemem. Kayınvalidem de sağolsun, ben hamile kaldığımdan beri mide bulantısı ve aşerme problemleri yaşıyor. :) Biraz da rahatsız. Ölüyorum su ver desem veremez. Zaten ona nazım da geçmez. Yakınımda benim isteklerimi yerine getirecek biri de yok. (Eşim hariç, Allah ondan razı olsun) Eee, hayatım boyunca olduğu gibi iş başa düştü. Günlerce pizza geçirdim aklımdan ama doktor salam, sucuk yemeyeceksin dedi ısrarla. Ben prensipli insanım doktor yeme demişse kesinlikle yemem. Sebzeli pizza da nereye kadar? Hem dışarda yedin mi o da zararlı. Hem de lezzetli değil. Sonra düşündüm ve dedim ki ben pizza hamurumu kendim yapıyorum, sucuğu mu yapamayacağım? :) 
Bu düşünceyle yola çıktım ve önce sucuk yaptım. Sonra da bir şeften aldığım pizza hamuru tarifini fazla yorulmamak için ekmek yapma makinesine yaptırdım. Pizzam gerçekten çok lezzetli oldu fakat tek kötü yanı peynirdi. Kaşar ve tel peynir kullanmak zorunda kaldım çünkü mozerella peyniri bulamadım. Ankara'da da yaşasanız her istediğinizi semt marketlerinde bulmıyorsunuz. Acil yapmak gerekiyorsa böyle muadiline kalıyorsunuz. :) Yine de ben tatmin oldum, gayet güzeldi. Hatta eşim ıspanak fikrine burun kıvırdığı halde pizzaya bayıldı. Peki nasıl yaptım?
Malzemeler:
Hamur için; 315 gr sert un
                  180 ml ılık su
                  2 tatlı kaşığı kuru maya
                  şeker, tuz
Sucuk için; istediğiniz kadar kıyma
                 3-4 diş sarımsak veya daha fazla
                 kimyon
                 pulbiber
                 yenibahar
                 tarçın
                 sumak
                 karabiber, tuz (miktarları damak zevkinize göre)
Domates sosu; Domates
                       salça
                       şeker, tuz
                       fesleğen
                       karabiber
Haşlanmış ıspanak
Yapılışı:
Önce hamurun tüm malzemelerini karıştırıp, sıcak bir ortamda mayalanmaya bırakın. Hamur mayalanırken sucuğun malzemelerini yoğurun ve buzdolabında dinlendirin. Zamanım olmadığı için ben dinlerdikten sonra bağırsağa falan dolduramadım. Zaten bence gerek de yok, rulo yapıp atın buzluğa sonra kesin dilim dilim sucuk olsun. Ben buzlukta da bekletemezdim bu yüzden elimde şekil verdim. :) Domates sosu içinse birkaç tane domatesin kabuğunu soyup, küçük küçük doğrayıp sos tenceresine alın. domatesler eriyince salça ve baharatları katın. Biraz koyu kıvamlı olmasına dikkat edin.
Hamur mayalanınca elimle un katarak açtım. Tepsiye yağ sürüp, hamuru tepsiye yaydım ve kenarlarını belirginleştirdim. Sonra üzerine domates sosu sürdüm. Sonra rendelenmiş kaşar peyniri ve sucukları yerleştirdim.
Sonra haşladığım ıspanakları gelişigüzel yerleştirdim.
Üzerine tekrar peynir serptim. Bir de eşim için iki tane acı biber koyduk ama onları yiyemedi :D Çok acı gelmiş.
Sonra da 180  derece de pişirdim. Biraz kavrulmuş gibi görünüyor ama aslında kavrulmadı. Bu görüntünün sebebi domates sosu ve kaşar peyniri. Mozerella peyniri kullandığınızda ise çok mükemmel sonuç alıyorsunuz.
Sonuçta çok lezzetli bir pizza oldu. Ben ve bebeğim sağlıklı bir pizza yemiş olduk.
Hımmmm hımm. Afiyet olsun. :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...