Mart 26, 2013

TİRAMİSU OF MY STYLE

En sevdiğim tatlılardan biri olan İtalyan mucizesi Tiramisuyu ben kupta yapmayı tercih ediyorum. Benim stilimde deme sebebim ise ne tam İtalyan ne de tam Türk işi olması. Fakat tadan herkesin mutlaka beğendiği bir tatlı.
Biliyorsunuz bizim millet Tiramisuyu labne peynirli krema ve kakaolu kekten oluşan bir pasta zannetmektedir, hatta çoğu Türk tatlısı falan sanmakta ve iddia etmektedir. Tiramisu İtalyan menşeili bir tatlıdır. İçinde pişmemiş yumurta, mascarpone ve savoiardi bisküvisi bulunur. Bazı yerlerde İtalyan usulü tiramisu denir, gıcık olurum. İtalyan falan değilim ama 'yiğidi öldür hakkını yeme', tatlı onların madem neden İtalyan usulü diyoruz değil mi? Tabii bizim olana da sonuna dek sahip çıkalım. Neyse bu konulara girmeyelim şimdilik... 


 Benim yaptığım Tiramisu İtalyan baba ile Türk annenin karışımı melez bir ırk. Ben her yerde mascarpone peyniri bulamadığımdan, tatlının kremasını mecburen labne peyniri ile yapıyorum. Labne peyniri karışımı sıvılaştıran bir tür peynir olduğundan da orijinal tarifteki gibi çiğ yumurta ile yapamıyorum. Bunun yerine katı bir krema yapıp, labne peyniri ile karıştırıyorum. Kakaolu kek asla kullanmam, gerçek savoiardi bisküvisi kullanıyorum. Kedi dili denilen bisküviyi kullananlar da var ama onun lezzetinin savoiardi bisküvisi ile uzaktan yakından ilgisi yok. Daha sonra da kupta sunum yapıyorum.
Tarife gelecek olursak;
Malzemeler:
3 fincan un
3 fincan şeker
4 su bardağı süt
1 yumurta
1 paket vanilya
1 paket tuzsuz labne peyniri
Filtre kahve ya da granül kahve
Likör
Savoiardi bisküvisi

Yapılışı:
Öncelikle kremayı hazırlamamız gerekiyor. Bunun için un, şeker, süt ve yumurtayı bir tencereye alıp iyice çırptıktan sonra kaynayana kadar karıştırarak pişiriyoruz. Kaynadıktan sonra karıştırmayı bırakmayıp, altını kısarak pişirmeye bir iki dakika daha devam ediyoruz. Daha sonra ılınması için kenara alıyoruz. Yalnız ılıtırken kapağını mutlaka kapatmalıyız aksi takdirde krema kabuk bağlar ve hoş bir dokusu olmaz. Ilındıktan sonra labne peynirini ilave edip, mikserle iyice çırpıyoruz. Pürüzsüz ve bembeyaz bir krema elde ediyoruz. Bu arada kremaya labneyi eklemeden önce iki bardak sıcak suda kahveyi eritiyoruz ya da benim gibi bir espresso hazırlıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. Krema tamamen hazır olunca, kahvenin içine likör katıp bisküvileri bu karışımla ıslatıyoruz. Likör olarak kahveli veya Hindistan cevizli bir likör tercih edebilirsiniz. Yeter ki nane gibi baskın ya da diğer meyveli likörler gibi şekerli bir tadı olmasın. Kahve ile uyumlu bir likör kullanmalısınız. Ben her kup için iki adet savoiardi bisküvisi kullandım. Önce kremadan biraz kuplara boşaltıp, üzerlerine ıslattığım bisküvileri koydum ve biraz daha krema ekledim. En üste ise Türk kahvesi serptim. Üzerine kakao da serpebilirsiniz. Altı adet kup için ancak yetiyor krema. Tüm kupları doldurduktan sonra tatlı kabuk bağlamasın diye üzerine streç film kapatıp, buzdolabına kaldırdım. Umarım açıklayıcı olmuştur.
 Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...